Aan de slag met jouw eigen Unique Selling Points!
Je hebt een bewuste keuze gemaakt om ZZP'er in de Zorg te worden. Het zorgen voor mensen, dat zit zeker in je. Je wilt dit zo goed mogelijk doen en onderscheidend zijn.
Het aantal ZZP'ers in de Zorg groeit gestaagd en er is veel werkaanbod. Als ZZP'er in de Zorg wil je leuke opdrachten binnenhalen of zorg gaan verlenen bij eigen cliënten. Deze leuke opdrachten of cliënten moet je zelf gaan werven. En daar begint het. Hoe zorg jij ervoor dat je deze leuke opdrachten of cliënten vindt? Hoe zorg jij ervoor dat men met jou wilt gaan samenwerken. Juist in dit aspect komt het ondernemerschap ter sprake. Door het werven van eigen cliënten en opdrachten, laat je zien dat je ondernemend bent!
Er zijn talloze platformen en websites waar je een profiel kan aanmaken en kan reageren op verzoeken van cliënten. Een goed voorbeeld hiervan is de Nationale Hulpgids. Vraag en aanbod vinden elkaar op deze website. Ook kan je zelf zorginstellingen aanschrijven en vertellen wat jij als ZZP'er in de Zorg extra voor de zorginstelling kan betekenen.
Het aanschrijven van een zorginstelling kan erg spannend zijn. Er zullen vragen in je opkomen zoals: 'Wat moet ik schrijven?', Hoe weet ik zeker dat mijn brief voldoende is om op gesprek te komen?' Het is begrijpelijk dat je hier aan kan twijfelt. In deze blog wil ik je een aantal tips geven, zodat je zeker weet dat jouw brief er uit springt!
Grote kans dat dit een nieuwe term voor jou is. Unique Selling Points beschrijven jouw unieke eigenschappen als ZZP'er in de Zorg. Met jouw Unique Selling Points kan je jezelf onderscheiden van andere ZZP'ers in de Zorg. Zonder Unique Selling Points heb je niks waarmee jij je kan onderscheiden van de rest en juist hierom wil jij het verschil maken. Door onderscheidend te zijn en kenbaar te maken waarom jij anders bent dan de rest die dezelfde dienst aanbiedt, kan je zorginstellingen en cliënten overtuigen om toch met jou een samenwerking aan te gaan. Je hebt zelfs grote kans dat een zorginstellingen of cliënten je nog een keer gaan benaderen of adviseren bij anderen. Je bekendheid zal gaan groeien!
Elk groot bedrijf maakt gebruik van Unique Selling Points. Denk aan supermarkten die promoten met de laagste prijsgarantie of webshops met de snelste levertijd. Unique Selling Points kan je overal gebruiken. Niet alleen in een brief naar een zorginstelling of cliënt maar ook op:
Een Unique Selling Point moet voldoen aan een aantal punten:
Zelf Unique Selling Points bedenken, is echt niet moeilijk. Je moet wel de juiste tools hebben om ermee aan de slag te kunnen gaan. Hieronder een aantal tips waarmee jij jouw eigen Unique Selling Points kunt gaan bedenken:
Nu is de beurt aan jou! Met de bovenstaande tips, gaat het vast lukken om jouw Unique Selling Points te bepalen en in te zetten bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten!
Succes!