Het was een bewuste keuze voor jou om als ZZP’er in de Zorg aan de slag te gaan of je maakte zonder teveel na te denken een sprong in het diepe. Wellicht ben je nog aan de start van reis als ZZP’er in de Zorg of je bent al enige tijd geleden begonnen met deze reis. Jij bent een zorgverlener in hart en nieren. Je gaat voor het leveren van zorg vanuit je hart en kwaliteit.
Als ZZP’er in de Zorg moet je kunnen onderscheiden van de rest. Je bent immers niet de enige. Er zijn naast jou nog talloze ZZP’ers in de Zorg, die met dezelfde reden als jou deze keuze hebben gemaakt.
Jij ben niet zijn zoals de rest….
Jij wilt het verschil kunnen maken….
Jij wilt opvallen….
Maar hoe…?
Hoe zorg je ervoor dat opdrachtgevers zoals zorgorganisaties en cliënten al weten wie jij bent als ZZP’er in de Zorg, zonder dat er al persoonlijk contact is geweest.
Hoe ben je de rest van jou collega’s al voor op een nieuwe opdracht?
De antwoorden op deze vragen zijn simpel. Namelijk, door jezelf te laten zien door middel van jouw missie en visie.
Een missie en visie zijn belangrijke onderdelen voor een onderneming. Het is bekend dat niet elke ZZP’er in de Zorg hiermee bezig is of er wel eens aan heeft gedacht maar verder niets mee gedaan.
Met een missie en visie geef je aan wie je bent als ZZP’er in de zorg, waar je voor gaat, staat en hoe je dat wilt doen. Je missie en visie zijn de handvatten die jij als ZZP’er in de Zorg nodig hebt, om te weten welke koers je moet varen met je onderneming
Als je eenmaal je missie en visie hebt gecreëerd, kan je dit weer gebruiken in je ondernemingsplan, een marketingplan of verschillende strategieën die je met je onderneming wilt gaan uitvoeren.
Daarnaast dienen jouw missie en visie als leidraad in je onderneming. Soms ben je de focus kwijt en weet je niet hoe je bepaalde zaken of problemen moet aanpakken. Door dan een blik te werpen op je missie en visie, dan wordt het weer helder waar je voor staat en waar je voor gaat als ZZP’er in de Zorg en kan je deze input gebruiken om oplossingen te bedenken.
Jij wilt ook opvallen…
Ook middels woorden laten zien, wie en wat je bent als ZZP’er in de Zorg…
Je weet niet hoe je moet beginnen…
Dan is de challenge ‘Creëer je eigen missie en visie’ geschikt voor jou!