Groei-in-je-werk-logo
Groei-in-je-werk-logo
Ja, Ik wil lid worden

WKKGZ & WTZA

Inhoud van de training

Elke zorgverlener gaat voor het leveren van goede en kwalitatieve zorg. Maar wanneer is zorg goed en kwalitatief? Op welke wijze kan je als zorgverlener aantonen dat goede en kwalitatieve zorg levert. De Wet kwaliteit, klachten en geschillen Zorg (Wkkgz) heeft heel duidelijk omschreven waar je als zorgverlener of organisatie aan moet voldoen om goede zorg te kunnen leveren.

Het onderhouden van een kwaliteitssysteem, veilig incidenten melden, kunnen leren en reflecteren op klachten en incidenten zijn essentiële onderdelen in de Wkkgz. Wetgeving kan lastig zijn en moeilijk te begrijpen. Het juist uitvoeren van de wetgeving ook. De scholing Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg moet ervoor zorgen dat de deelnemers op een laagdrempelige manier kennismaken met de Wkkgz, leren wat deze wetgeving inhoudt en wat zij zelf kunnen doen om aan de wet te voldoen.

Deelnemers leren inzien wat het nut is van periodiek reflecteren en verbeterprocessen doorvoeren met als uiteindelijke doel kwaliteitsverbetering en goede zorg kunnen leveren.

De onderstaande onderwerpen zullen aan bod komen tijdens de scholing WKKGZ en WTZA:

  • Algemene kennis over de wetgeving
  • Hoe ga je om met klachten?
  • Registratie van klachten en incidenten
  • Vormgeven en bijhouden van een kwaliteitssysteem
  • Leren van incidenten en reflecteren
  • Overige verplichtingen vanuit de Wkkgz
  • Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling
  • Afsluiting met een intervisie

 Doelstelling

Het doel van de scholing is het vergroten van kennis omtrent de wet Kwaliteit, klachten en geschillen zorg en de Wet toetreding Zorgaanbieders. Na de scholing weet de deelnemer wat deze wetgevingen inhouden en wat zij zelf kunnen doen om aan de wetgeving te voldoen.

Aan het eind van de scholing kan de zorgverlener:

  • Vertellen wat de Wkkgz en Wtza inhouden
  • Op veilige wijze incidenten melden
  • Deelnemen aan een intervisiebijeenkomst
  • Vertellen wat een kwaliteitssysteem is
  • Een kwaliteitssysteem op juiste wijze onderhouden
  • Vertellen hoe hij zelf kan voldoen aan deze wetgeving
  • Reflecteren op eigen handelen door middel van intervisie
  • Vertellen hoe klachten afgehandeld moeten worden in een eigen onderneming of zorgorganisatie.
  • De meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling op juiste wijze interpreteren en toepassen in de praktijk

Voor wie is deze scholing?

  • Helpende (plus)
  • Verzorgende IG
  • Verpleegkundige, MBO
  • Verpleegkundige, HBO

 

Accreditatie

De scholing is geaccrediteerd met 3 punten bij het Kwaliteitsregister V&VN.

Over de docent

Jo-Vienna Heije is naast eigenaar van Groei in je Werk!, ook werkzaam als wijkverpleegkundige, praktijkopleider, trainer en docent in de zorg.

In 2015 heeft zij haar HBO opleiding afgerond en is toen meteen aan de slag gegaan als wijkverpleegkundige. Naast het organiseren en faciliteren van scholingen voor zorgprofessionals is zij ook nog werkzaam in de praktijk.

Tijdens de werkzaamheden als wijkverpleegkundige is zij verantwoordelijk voor de zorg voor en rondom de cliënt. Het stimuleren van zelfredzaamheid en het bevorderen van de eigen regie staat hierbij voorop. Als praktijkopleider begeleidt Jo-Vienna tientallen tijdens hun eigen opleiding tot Verzorgende IG of MBO/HBO Verpleegkundige.

Inschrijven

Na het inschrijven krijgt u een factuur toegestuurd die via iDeal kan betalen.
locatie

Markerkant 10- 13c | 1316 AA Almere

schedule_24px_outlined

31 oktober 2022 | 10.00 - 13.00

Kosten_24px

€75 vrijgesteld van BTW

accreditatiepunten

3 accreditatiepunten

Ja, ik wil mij aanmelden

Diensten

Contact

Adres: Markerkant 10-13c 
1316 AA Almere

Tel: 036-2002271 (kantoortijden)
Email: info@gijw.nl

KvK: 72792698
BTW-nummer: NL002305740B11
CRKBO_Docent_Zwart
© 2022 Groei in je werk!
Website door: Yellowseed.nl
crossmenuchevron-up